{"id":1005,"date":"2021-06-01T09:10:06","date_gmt":"2021-06-01T09:10:06","guid":{"rendered":"https:\/\/mamutgepek.grundonline.hu\/?p=1005"},"modified":"2022-08-30T08:17:51","modified_gmt":"2022-08-30T08:17:51","slug":"hyundai-gepek-a-meszkobanyaban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mamutgepek.grundonline.hu\/hyundai-gepek-a-meszkobanyaban\/","title":{"rendered":"Hyundai g\u00e9pek a m\u00e9szk\u0151b\u00e1ny\u00e1ban"},"content":{"rendered":"\n
\n
<\/span>\"\"
\n

<\/p>\n<\/div><\/div>\n\n\n\n

\n

Hyundai g\u00e9pek
a m\u00e9szk\u0151b\u00e1ny\u00e1ban<\/em><\/h1>\n\n\n\n
\n

A t\u00e1llyai Kopasz-hegyi k\u0151b\u00e1ny\u00e1ban tett l\u00e1togat\u00e1sunk ut\u00e1n \u00fagy \u00e9rezt\u00fck, hogy \u00e9rdemes lenne egy m\u00e1s t\u00edpus\u00fa b\u00e1nya mindennapjaiba is bepillantanunk, \u00e9s megn\u00e9zni, hogy a hasonl\u00f3 b\u00e1nyag\u00e9pek milyen elt\u00e9r\u0151 feladatokat v\u00e9geznek.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

\n

A cikk megjelen\u00e9s\u00e9t az Axi\u00e1l Kft.<\/a><\/strong> t\u00e1mogatta.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\n
\n

Az Axi\u00e1l Kft. seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel v\u00e9g\u00fcl a Renesz\u00e1nsz K\u0151farag\u00f3 Zrt. s\u00fctt\u0151i m\u00e9szk\u0151b\u00e1ny\u00e1j\u00e1ba l\u00e1togattunk el. A b\u00e1nya teljes \u00e1sv\u00e1nyvagyona megk\u00f6zel\u00edti a 13 milli\u00f3 k\u00f6bm\u00e9tert \u00e9s k\u00f6zel 7 milli\u00f3 k\u00f6bm\u00e9ter m\u0171re val\u00f3 \u00e1sv\u00e1nyvagyonnal rendelkezik. Az \u00f6sszesen 114 hekt\u00e1ros ter\u00fcletb\u0151l nagyj\u00e1b\u00f3l 94 hekt\u00e1rt tesz ki a b\u00e1nyatelek. A c\u00e9g enged\u00e9lye \u00e9vi brutt\u00f3 50 ezer k\u00f6bm\u00e9ter kitermel\u00e9s\u00e9re sz\u00f3l, ez a mennyis\u00e9g k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 150 \u00e9vre elegend\u0151 \u2013 tudtuk meg a helysz\u00ednen Adamcsik Tibort\u00f3l, a b\u00e1nya felel\u0151s m\u0171szaki vezet\u0151j\u00e9t\u0151l. <\/p>\n\n\n\n

Mi\u00e9rt annyira m\u00e1s egy m\u00e9szk\u0151b\u00e1nya mint egy k\u0151b\u00e1nya? <\/p>\n\n\n\n

Egy m\u00e9szk\u0151b\u00e1ny\u00e1ban a d\u00edsz\u00edt\u0151k\u00f6veket speci\u00e1lis technol\u00f3gi\u00e1val termelik ki \u00e9s jellemz\u0151en v\u00e1gj\u00e1k, nem robbant\u00e1ssal j\u00f6vesztik. Erre az\u00e9rt van sz\u00fcks\u00e9g, hogy min\u00e9l nagyobb t\u00f6mb\u00f6k k\u00e9pz\u0151djenek. Ezeket v\u00e9g\u00fcl megfelel\u0151 form\u00e1j\u00fara \u00e9s m\u00e9ret\u0171re igaz\u00edtj\u00e1k. A m\u00e9szk\u0151b\u00e1ny\u00e1szat az\u00e9rt is egy fontos ter\u00fclet, mert a tapasztalatok alapj\u00e1n vil\u00e1gszerte egyre nagyobb a kereslet r\u00e1, az \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9sek lend\u00fclet\u00e9t m\u00e9g a gazdas\u00e1gi v\u00e1ls\u00e1g sem tudta megt\u00f6rni, s\u0151t, \u00e9ves szinten folyamatos n\u00f6veked\u00e9s volt megfigyelhet\u0151. Ennek a h\u00e1tter\u00e9ben az \u00e1llhat, hogy a t\u00f6bbi d\u00edsz\u00edt\u0151k\u0151vel ellent\u00e9tben a m\u00e9szk\u0151nek sokkal jobb a h\u0151visszaver\u0151, illetve a h\u0151elnyel\u0151 k\u00e9pess\u00e9ge.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\"Hyundai<\/figure>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n
\r\n
\r\n
\r\n <\/svg>
\r\n <\/svg>\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div>
Slide 1<\/div>
<\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n
\"previous<\/div><\/div>
\"next<\/div><\/div><\/div><\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div><\/div>\n\n\n\n
\n
\n
\n
\"Hyundai<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n
\n

Soksz\u00edn\u0171 g\u00e9ppark<\/h2>\n\n\n\n

A b\u00e1nya g\u00e9pparkja 5 homlokrakod\u00f3b\u00f3l, 4 l\u00e1nctalpas kotr\u00f3b\u00f3l, 6 teheraut\u00f3b\u00f3l, pneumatikus f\u00far\u00f3kb\u00f3l, illetve d\u00edzel gy\u00e9m\u00e1ntl\u00e1nc f\u0171r\u00e9szekb\u0151l, valamint traktorra, valamint traktorra szerelt l\u00e1ncf\u0171r\u00e9szb\u0151l \u00e1ll \u00f6ssze. A l\u00e1togat\u00e1sunk sor\u00e1n els\u0151sorban a b\u00e1ny\u00e1ban dolgoz\u00f3 Hyundai g\u00e9pekre voltunk k\u00edv\u00e1ncsiak, amik k\u00f6z\u00fcl a legutols\u00f3 szerzem\u00e9nyt, a Hyundai HX430L t\u00edpus\u00fa l\u00e1nctalpas kotr\u00f3t \u00e9s a HL980 k\u00f3djel\u0171 homlokrakod\u00f3t siker\u00fclt lencsev\u00e9gre kapnunk. A HX330L l\u00e1nctalpas kotr\u00f3t v\u00e9g\u00fcl nem tudtuk meg\u00f6r\u00f6k\u00edteni, de azt megtudtuk, hogy \u00e9ppen egy bont\u00f3kalap\u00e1csot szereltek fel r\u00e1, \u00e9s f\u0151 feladatak\u00e9nt a d\u00edsz\u00edt\u0151k\u0151nek nem alkalmas t\u00f6mb\u00f6ket darabolja kisebb m\u00e9ret\u0171re, hogy a teheraut\u00f3k gazdas\u00e1gosan tudj\u00e1k elsz\u00e1ll\u00edtani.<\/p>\n\n\n\n

Az \u00e9p\u00edtp\u0151g\u00e9pmonstrum<\/h2>\n\n\n\n

A b\u00e1ny\u00e1ban tev\u00e9kenyked\u0151 Hyundai HL980 t\u00edpus\u00fa homlokrakod\u00f3ra nem v\u00e9letlen\u00fcl aggattuk ezt a jelz\u0151t: a 31 tonn\u00e1s der\u00e9kcsukl\u00f3s g\u00e9p, ak\u00e1r 15 tonn\u00e1s k\u0151t\u00f6mb\u00f6ket is k\u00f6nnyed\u00e9n fel tud emelni. Ezt a g\u00e9pet az\u00e9rt is v\u00e1lasztotta a c\u00e9g, mert n\u00e1luk els\u0151sorban a j\u00f3 kezelhet\u0151s\u00e9g \u00e9s a megfelel\u0151 m\u00e9ret a kulcsfontoss\u00e1g\u00fa. A Hyundai emellett igen kedvez\u0151 fogyaszt\u00e1si param\u00e9terekkel rendelkezik, emiatt a kiad\u00e1sokat is jelent\u0151sen cs\u00f6kkenteni tudj\u00e1k. \u00c9s val\u00f3ban, a HL980 egy sor olyan funkci\u00f3val b\u00edr, ami ezt el\u0151seg\u00edti. Ilyen p\u00e9ld\u00e1ul a hidraulikus differenci\u00e1lz\u00e1r, ami megakad\u00e1lyozza a kerekek kip\u00f6rg\u00e9s\u00e9t, \u00edgy a termel\u00e9kenys\u00e9g nem megy a fogyaszt\u00e1s k\u00e1r\u00e1ra. Ezt a szempontot n\u00e9zve \u00e9rdemes megeml\u00edteni a kompakt, helytakar\u00e9kos kipufog\u00f3g\u00e1z-ut\u00f3kezel\u0151 rendszert is, ami amellett, hogy cs\u00f6kkenti az emisszi\u00f3s \u00e9rt\u00e9keket \u00e9s az \u00fczemeltet\u00e9si k\u00f6lts\u00e9geket, egyszer\u0171s\u00edti is a karbantart\u00e1st \u00e9s rendk\u00edv\u00fcl megb\u00edzhat\u00f3v\u00e1 teszi a g\u00e9pet, ami egy ilyen \u00fczem eset\u00e9ben fontos szempont. A koreai gy\u00e1rt\u00f3 \u00faj Smart Power nev\u0171 \u00fczemm\u00f3d funkci\u00f3j\u00e1t is \u00e9rdemes megeml\u00edten\u00fcnk, mert ez \u00fagy tudja szab\u00e1lyozni a motorfordulatot a nehezebb munk\u00e1k k\u00f6zben, hogy a teljes\u00edtm\u00e9ny cs\u00f6kken\u00e9se n\u00e9lk\u00fcl takar\u00edt meg \u00fczemanyagot. A Hyundai szerint ez a technol\u00f3gia garant\u00e1lja a tapad\u00e1s \u00e9s a felszak\u00edt\u00f3er\u0151 k\u00f6zti arany k\u00f6z\u00e9putat.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

\n\n \n
\n
\n
\n
\"Hyundai<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n
\n

A digitaliz\u00e1ci\u00f3 itt is seg\u00edt<\/h2>\n\n\n\n

A Hyundai Hi-MATE nev\u0171 telemetria rendszer\u00e9vel b\u00e1rhonnan nyomon lehet k\u00f6vetni a g\u00e9pek helyzet\u00e9t a hozz\u00e1 tartoz\u00f3 webes fel\u00fcleten vagy okostelefonos alkalmaz\u00e1son. A diagnosztika mellett gyorsan lek\u00e9rhet\u0151k az \u00fczemeltet\u00e9si param\u00e9terek is, \u00fagy mint a motor \u00e9s a g\u00e9p \u00f3rasz\u00e1ma, vagy \u00e9pp az \u00fczemanyagfogyaszt\u00e1s. Ennek az az el\u0151nye, hogy jelent\u0151sen egyszer\u0171bb\u00e9 teszi a g\u00e9p termel\u00e9kenys\u00e9g\u00e9nek elemz\u00e9s\u00e9t, a szerviz- \u00e9s karbantart\u00e1si munk\u00e1k \u00fctemez\u00e9s\u00e9t, illetve a lehets\u00e9ges k\u00f6lts\u00e9gcs\u00f6kkent\u00e9si m\u00f3dok azonos\u00edt\u00e1s\u00e1t.<\/p>\n\n\n\n

A G\u00e9pkezel\u0151 k\u00f6r\u00e9 tervezett f\u00fclke<\/h2>\n\n\n\n

Sokszor kev\u00e9s sz\u00f3 esik a g\u00e9pkezel\u0151k k\u00e9nyelm\u00e9r\u0151l, de ebben az eset\u00e9ben \u00e9rdemes elmondani, hogy a HL980 f\u00fclk\u00e9j\u00e9t \u00fagy tervezt\u00e9k meg, hogy minden kezel\u0151 otthon \u00e9rezze mag\u00e1t benne. A modern vibr\u00e1ci\u00f3elnyel\u0151 technol\u00f3gia \u00e9s hangszigetel\u00e9s eredm\u00e9nyek\u00e9nt a f\u00fclk\u00e9n bel\u00fcl mind\u00f6ssze 72 dB a zajszint, ez pedig az egyik legalacsonyabb \u00e9rt\u00e9knek sz\u00e1m\u00edt ebben a g\u00e9pkateg\u00f3ri\u00e1ban. Az \u00fcl\u00e9s a kart\u00e1masz t\u00e9nyleg minden ir\u00e1nyban \u00e1ll\u00edthat\u00f3, ez\u00e9rt minden fontos kezel\u0151szerv k\u00e9nyelmesen el\u00e9rhet\u0151. A hossz\u00fa munkanapokat a kezel\u0151k ak\u00e1r zene- vagy r\u00e1di\u00f3hallgat\u00e1ssal is elt\u00f6lthetik, mert AUX bemenettel ell\u00e1tott r\u00e1di\u00f3 is van benne.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\n
\n

Az elmaradhatatlan l\u00e1nctalpas \u00f3ri\u00e1s<\/h2>\n\n\n\n

Egy b\u00e1nya k\u00e9p\u00e9hez a homlokrakod\u00f3k mellett a hatalmas l\u00e1nctalpas kotr\u00f3k is hozz\u00e1tartoznak. A Renesz\u00e1nsz az Axi\u00e1lt\u00f3l legutolj\u00e1ra egy Hyundai HX430L t\u00edpus\u00fa kotr\u00f3t szerzett be, ami fontos r\u00e9sz\u00e9t k\u00e9pezte a c\u00e9g kapacit\u00e1sb\u0151v\u00edt\u00e9s\u00e9nek. A monstrummal a fal alatti rakod\u00e1st \u00e9s lef\u00f6ldel\u00e9st v\u00e9gzik a b\u00e1ny\u00e1ban. A 44 tonn\u00e1s g\u00e9p fejleszt\u00e9s\u00e9n\u00e9l a gy\u00e1rt\u00f3 m\u00e9rn\u00f6kei azt a c\u00e9lt t\u0171zt\u00e9k ki, hogy egy olyan kotr\u00f3t k\u00e9sz\u00edtenek, ami hib\u00e1tlanul \u00fczemel. Az tal\u00e1n j\u00f3 jel, hogy az Axi\u00e1lt\u00f3l legkor\u00e1bban beszerzett Hyundai g\u00e9pek garanci\u00e1ja hamarosan lej\u00e1r, de a 3 \u00e9v alatt nem volt vel\u00fck igaz\u00e1n gond. A HX-sz\u00e9ri\u00e1ba tartoz\u00f3 g\u00e9pek, \u00edgy a HX430L-nek is az egyik legnagyobb el\u0151nye, hogy a k\u00f6rnyezetbar\u00e1t \u00fczemel\u00e9s mellett a nagy teljes\u00edtm\u00e9nyr\u0151l sem kell lemondani. Van benne egy \u00fagynevezett Eco-m\u0171szer, ami a motor \u00e1ltal leadott nyomat\u00e9kot \u00e9s a fogyaszt\u00e1si szintet k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 sz\u00ednekkel mutatja. Ez az\u00e9rt is hasznos, mert \u00edgy a kezel\u0151k sokkal gazdas\u00e1gosabban tudj\u00e1k a munkag\u00e9pet haszn\u00e1lni. Ezen fel\u00fcl a k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le fogyaszt\u00e1si adatok – p\u00e9ld\u00e1ul az \u00e1tlagfogyaszt\u00e1s vagy az elfogyasztott \u00fczemanyag \u00f6sszmennyis\u00e9ge – is megjelen\u00edthet\u0151k, m\u00edg az \u00f3r\u00e1ra vet\u00edtett \u00e9s napi \u00fczemanyagfelhaszn\u00e1l\u00e1s a men\u00fcrendszeren kereszt\u00fcl olvashat\u00f3 ki. <\/p>\n\n\n\n

Az IPC (Intelligent Power Control) rendszerrel az adott feladat f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben v\u00e1ltoztathat\u00f3 a kotr\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nylead\u00e1sa. A kotr\u00e1sra optimaliz\u00e1lt m\u00f3dban a szivatty\u00fa \u00e1tfoly\u00e1si teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t egyszer\u0171en, egy kar seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel \u00e1ll\u00edthatja a kezel\u0151, ezzel is cs\u00f6kkentve a fogyaszt\u00e1st.<\/p>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\"Mozg\u00e1sban<\/figure>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n
\r\n
\r\n
\r\n
<\/div>\r\n
\r\n\r\n
\"\"<\/picture><\/div>
<\/div><\/div><\/div>
\r\n <\/svg>
Gym<\/div>
<\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
<\/div><\/div>
<\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>
\"Image<\/picture>\"\"<\/picture><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div><\/div> <\/div>\r\n\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div>\r\n <\/div><\/ss3-loader><\/div><\/div>
<\/div><\/div>\n\n\n
\n
\n
\n
\"Hyundai<\/figure>\n<\/div>\n\n\n\n
\n

Kem\u00e9ny mel\u00f3ra kem\u00e9ny g\u00e9p<\/h2>\n\n\n\n

Mint fentebb \u00edrtuk, a gy\u00e1rt\u00f3 m\u00e9rn\u00f6kei egy probl\u00e9mamentes g\u00e9pet szerettek volna alkotni, ez\u00e9rt a HX-g\u00e9pek val\u00f3di \u00e9rt\u00e9k\u00e9nek a tart\u00f3ss\u00e1got tulajdon\u00edtj\u00e1k. A massz\u00edv als\u00f3- \u00e9s fels\u0151v\u00e1za nem csak a munk\u00e1b\u00f3l ad\u00f3d\u00f3 terhel\u00e9ssel birk\u00f3zik meg, de a k\u00fcls\u0151 behat\u00e1sokat is kem\u00e9nyen t\u0171ri. A HX-sorozat\u00fa kotr\u00f3kba be\u00e9p\u00edtett strapab\u00edr\u00f3 h\u0171t\u0151egys\u00e9geket is alapos \u00e9s kem\u00e9ny\u00e9n tesztel\u00e9snek vetett\u00e9k al\u00e1 miel\u0151tt beszerelt\u00e9k volna azokat, de az eredm\u00e9nyek alapj\u00e1n a legzordabb k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is b\u00edrj\u00e1k a kik\u00e9pz\u00e9st. A g\u00e9p \u00e9s a szerel\u00e9kek csatlakoz\u00e1s\u00e1n\u00e1l kop\u00e1s\u00e1ll\u00f3 csapszegeket, csap\u00e1gyakat \u00e9s polimer t\u00f6m\u00edt\u00e9seket haszn\u00e1lnak, hogy a kapcsolatok szinte b\u00e1rmit kib\u00edrjanak. Az\u00e9rt, hogy a lehet\u0151 legkisebbre cs\u00f6kkentts\u00e9k a kan\u00e1lsz\u00e1r \u00e9s a kan\u00e1l k\u00f6zti elemek elhaszn\u00e1l\u00f3d\u00e1s\u00e1t, a kan\u00e1lsz\u00e1r v\u00e9g\u00e9n\u00e9l egy kop\u00e1s\u00e1ll\u00f3 v\u00e9d\u0151lemez kapott helyet. Ezzel a kan\u00e1l vibr\u00e1ci\u00f3j\u00e1nak cs\u00f6kkent\u00e9se sokkal egyenletesebb, \u00edgy stabilabb munk\u00e1t lehet v\u00e9gezni a komolyabb ig\u00e9nybev\u00e9telt jelent\u0151 feladatok sor\u00e1n is. Az okoseszk\u00f6z\u00f6k \u00e9s a digit\u00e1lis megold\u00e1sok megjelen\u00e9se a HX430L-n\u00e9l is megfigyelhet\u0151. A Miracast nev\u0171 rendszer a g\u00e9pkezel\u0151 okostelefonj\u00e1nak Wi-Fi-kapcsolat\u00e1t haszn\u00e1lva k\u00e9pes t\u00fckr\u00f6zni a telefont, \u00edgy a k\u00f6zponti kijelz\u0151n olyan funkci\u00f3k \u00e9rhet\u0151k el, mint p\u00e9ld\u00e1ul a navig\u00e1ci\u00f3, netes b\u00f6ng\u00e9sz\u00e9s, vide\u00f3k megtekint\u00e9se, vagy zenehallgat\u00e1s.<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n

\n
\n